Wandelen in het hier en nu

Mindful wandelen is wandelen met aandacht voor je omgeving én voor jezelf. Tijdens de wandeling leer je op actieve wijze te ontspannen en je geest tot rust te brengen. Met oefeningen leer je je aandacht te richten op waar het om gaat op dát moment. De oefeningen kun je ook gemakkelijk toepassen in je normale, dagelijkse leven waardoor je je rustiger, ontspannen en energieker zult voelen.

Mindfulness houdt in dat je aandacht geeft op een speciale manier: doelbewust, op het moment zelf en niet oordelend. Het enige moment dat je werkelijk hebt om te leven, lief te hebben, te ademen en te zijn, is NU…dit moment! In ieder ogenblik begin je opnieuw: het moment is nooit eerder voorgekomen en het zal zich nooit meer herhalen. Als je daar op ieder moment bewust van kunt zijn, ontdek je de rest vanzelf. Door mindfulness word je opmerkzamer waar je met je aandacht bent. Hierdoor zit je minder ‘in je hoofd’, verspil je minder energie aan piekeren, je verwerkt informatie beter en bent minder snel van slag.

Een mindfulness wandeling duurt ruim een uur. Je kunt alleen samen met mij wandelen en/of met andere deelnemers in een (kleine) groep in de omgeving van Hoeven (voor data, zie Agenda & Contact). Je kunt ook met een groep vrienden of collega’s aan de wandeling deelnemen, eventueel op een door jou gekozen datum en locatie. Je kunt je aanmelden voor de mindfulness wandeling via het contactformulier onder Agenda & Contact.

Verander de manier waarop je naar de dingen kijkt en de dingen veranderen waarnaar je kijkt